مدیریت زمان چیست؟

(کار هوشمندانه برای تقویت بهره وری)

 

تعریف “مدیریت زمان”

 مدیریت زمان یک عملکرد سازماندهی شده و برنامه ریزی برای چگونگی تفکیک زمان از فعالیت های خاص است. یک مدیریت زمان خوب باعث میشه شما عملکردی هوشمند (نه سخت تر) داشته باشید تا بتوانید حتی وقتی که زمانی نیست و فشار زیاد است, بازدهی بیشتری در کمترین زمان داشته باشید. شکست در مدیریت زمان, باعث ضربه بر کارهای تاثیرپذیرتان می شود و استرس شما را افزایش خواهد داد.

 

مدیریت زمان چیست؟ | ماشین موفقیت

 

اگر دقت کرده باشید می بینیم که در روز هیچوقت وقت کافی نداریم.اما واقعیت اینجاست که همه ی ما ۲۴ ساعت در روز زمان داریم اما چرا بعضی ها بیشتر از اون چیزی که بدست میارن کسب می کنند؟

 

جواب این سوال یک مدیریت زمان خوب است.

 

کسانی که در روز زمان بیشتری دارند, وقت شان را فوق العاده خوب مدیریت می کنند. ما در این بخش, با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان میتوانیم بر کارکرد های خود پیشرفت موثری اعمال کنیم.

 

یک مدیریت زمان خوب  نیازمند یک تغییر مهم از اول کار تا نتیجه است. (وقتی سرتون شلوغه معنیش این نیست که کارتون مثمر ثمر هم هست)

 

اگر در روز وقتتان را بر روی چندین کار بگذارید , نتیجه ی مناسبی نخواهید داشت. چون که دقت خود را بر روی چنیدن امر مختلف تقسیم کردید. مدیریت زمان خوب اجازه میده تا هوشمند تر عمل کنید (نه سخت تر) تا بتونید بهترین بازدهی را در کمترین زمان داشته باشید.

 

آموزش مدیریت زمان | ماشین موفقیت

 

 

مدیریت زمان چیست؟

 

همچنین بخوانید :   مجموعه آموزش های مدیریت زمان - 10 اشتباه مرسوم در مدیریت زمان (بخش سوم)

 “مدیریت زمان” به روش هایی می گویند که شما سازماندهی و برنامه ریزی میکنید تا بدانید برای یک کار خاص چقدر زمان صرف می کنید.

 به نظر توقع بی جا است که به جای استفاده از مدیریت زمان , وقت گرانبها را وقف یادگیری آن کنیم.

 

اما تاثیرات مثبتی دارد:

     _ بهره وری و بازدهی بهتر

     _ یک تجربه ی حرفه ای بهتر

     _ اظطراب کمتر

     _ افزایش فرصت ها برای پیشرفت کردن

     _ فرصت های بهتر برای بدست آوردن هدف های مهم زندگی

 

و همچنین شکست در مدیرت زمان نیز میتواند اثرات و پیامد های ناخواسته بر شما بگذارد مانند:

     _ گذشتن زمان موعد

     _ کار کم بازده

     _ کار کم کیفیت

     _یک اعتبار حرفه ای ضعیف در شغل

     _اظطراب و تنش بالاتر

 

 

با ذره ای وقت گذاشتن برای یادگیری تکنیک های مدیریت زمان , میتوانید منفعت بسیار زیادی برروی زندگی و شغلی که دارید داشته باشد.

مدیریت زمان یک عملکرد سازماندهی شده و برنامه ریزی برای چگونگی تفکیک زمان از فعالیت های خاص است. با سرمایه گذاری کمی زمان، برای درک مقاله های مدیریت زمان , یاد خواهید گرفت  که چگونه زمان خودتان را جوری مدیریت کنید تا بازدهی بیشتر داشته باشد و همچنین بتوانید برای آینده ی خود نیز زمان را ذخیره کنید.

 

منتظر بخش های بعدی باشید…