بهره وری شما چقدر بالاست؟

 

(وقتی میخواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم , بیشتر ما ساعت های زیادی کار می کنیم , وقت های موعد برای تحویل کار را جا به جا می کنیم و چند کار را باهم انجام میدهیم)

 

اگر چه این استراتژی ها میتوانند برای مدت کوتاهی موفق باشند , اما در بلند مدت نمیتوانند ثابت بمانند. خیلی زود این استراتژی ها باعث بسیاری از استرس ها و بهره وری های ضعیف تری خواهد شد.

 

بهره وری یک مقیاس برای این است که شما چقدر کارتان را خوب انجام داده اید – نه این که چقدر شما سرتان شلوغ است. پس خیلی بهتر است که چگونه هوشمندانه کار کردن را یاد بگیرید و از قدرت نفوذ خود استفاده کنید که وقت بیشتری بدست بیاورید که این عمل بهره وری شما را افزایش میدهد – و به شما کمک میکند برای انجام کارهایتان وقت اضافی داشته باشید.

 

در ادامه روش هایی کاربردی برای افزایش بهره وری و مدیریت زمان ارائه شده است.

 

بخش ۱ | سازماندهی کردن

اولین قدم برای برنامه ی تقویت بهره وری این است که باید سازماندهی شوید . به این فکر کنید چگونه فضای اطرافتان را بچینید که به جای صدمه به عملکردتان , به آن کمک کند. میز های کثیف و کشو های بهم ریخته بر روی بهره وری شما تاثیر میگذارد چون شما زمان های با ارزشی را صرف گشتن دنبال بسیاری از مدارک میکنید که به جای آن میتوانید فعالیت های با ارزشی انجام بدهید. یادگیری اینکه “چگونه سازماندهی شوید” یک هنر است و شما باید هر روز روی آن کار کنید. از سازماندهی کردن ایمیل ها گرفته سازماندهی کردن فایل هایتان.

 

سازماندهی کردن شامل خودآگاهی میشود. آگاه سازی از این که چگونه وقتتان را می گذرانید , برای تقویت بهره وری لازم است. یک کارنامه ی اعمال, دقیقا به شما نشان می دهد که کجا از زمانتان بهترین استفاده را کردید و کجا زمانتان را هدر داده و کار ضعیفی را اداره کردید. تمام مزاحمت ها و حواس پرتی هایتان را نشان می دهد. همچنین کارنامه ی اعمال از این که شما معتقد به انجام چند کار در یک زمان هستید یا نه نیز رونمایی می کند : که اگر در یک زمان بیشتر از یک کار انجام میدهید از بهره وری تان کاسته میشود.

 

خودآگاهی به شما کمک می کند که بفهمید کاری را به نحو احسنت انجام می دهید یا نه . بعضی ها کارشان را خیلی خوب در صبح انجام میدهند. اما بعضی ها تا بعدازظهر بهره وری ندارند. فهمیدن الگوی اولویت کار به شما کمک خواهد کرد که کار های اولویت دار و مهم را برای روزهایی که عملکرد مناسبی دارید برنامه ریزی کنید.

 

بخش ۲ | گرایش

 بخش بعدی تقویت بهره وری، گرایش و نزدیکیتان به کارتان است. اگر میخواهید بهره وری تان را به حداکثر برسانید ,انگیزه خیلی مهم است. یاد بگیرید چه چیزی برای شما انگیزه ایجاد می کند که شما کارتان را خوب انجام دهید – و بعد بهترین محیط ممکن را برای انجام کارهایتان بسازید , اگر یک محیط بسازید که بهره وریتان را افزایش دهد , کارتان به جریان می افتد. که به شما اجازه می دهد بر روی کارتان تمرکز کنید تا به نتایج باور نکردنی برسید. (برای مشاهده ویدئو های انگیزشی اینجا کلیک کنید.)

 

انگیزه در بهره وری | ماشین موفقیت

 

برای رسیدن به درجات بالای بهره وری , شما باید اختلالات را کاهش و یا از بین ببرید. برنامه ای برای مدیریت اختلالات طرح کنید , اظطراب تان را مدیریت کنید و تمرکزتان را تقویت کنید. همانطور که قدم های مثبت برای کنترل زمان و زمان بندی  برمیدارید , خود به خود از استرس خود کم می کنید، که این کار به شما اجازه میدهد تا انرژی مثبت را تجربه کنید. این موضوع برای رسیدن به جریانات الزامیست , پس همه ی جنبه های مرتبط با بهره وری, وقتی که شما استارت بزنید خودشان را همایت و تقویت میکنند.

همچنین بخوانید :   بیشترین تلاش خود را بکنید، نه بیشتر و نه کمتر (اکنون لذت بیشتری خواهید برد!)

 

طرزفکر شما اساسا برای افزایش بهره وری و به طور کلی برای تقویت مدیریت زمانتان مهم است.مثبت فکر کنید و عملکردهای کوچکی داشته باشید تا کارایی بیشتری داشته باشید. با پذیرفتن دیدگاه های مثبت شروع کنید و با باور این که بی شک شما میتوانید , ثمر بخش باشید و به اهدافتان برسید.

 

بخش ۳ | کار گروهی

ثمر بخش بودن یک بازی یک نفره نیست. اگر میخواهید یک فرد ثمر بخش در کارتان باشید , باید با تیم خود ارتباط داشته باشید تا کمکتان کند. به همین دلیل است که گروه ها همیشه برای رسیدن به هدف هایشان ارجعیت داشتند – با باهم بودن میتوانید بیشتر از تلاش های فردی بدست بیاورید.

 

برای استفاده از قدرت تیمی , باید بدانید چگونه به طور ثمربخش باهم باشید , با هم بودن به این معنی نیست که فقط آن ها را داشته باشید تا کارتان را انجام دهند. هماهنگی موفق به شما اطمینان میدهد که فرد مناسب پروژه را انجام خواهد داد، بدون این که در نهایت بگویند چه کسی مسئول این کار بود. اگر افراد , توانایی کار در پروژه های اولویت بالا را دارند پس سازمان شما پیروز است. اگر زمان زیادی را برای انجام کاری که بقیه هم میتوانند انجام دهند صرف کنید و هیچ زمانی برای تلاش بر روی اهداف کلیدی خودتان نگذارید پس لازم است با یک ارزیابی مجدد فرد مناسب این کار را انتخاب کنید.

 

همکاری و هماهنگی موثر یعنی آماده سازی یک فرد دیگر که بتواند کار را به خوبی انجام دهد. این به معنای مدیریت ریزبین نیست که به کار در حال انجام هر ۱۰ دقیقه سر بزنیم که آیا کار ها دارد درست پیش میرود یا خیر.برای هماهنگی موفقیت آمیز , یاد بگیرید که چگونه به مردم اعتماد کنید تا کاری که باید انجام شود انجام دهند. اگر این کار را به طور منظم در پایه ی کارتان قرار دهید و یک تیم از مردمی که به یکدیگر کمک میکنند بسازید,درجه ی بهره وری شما به طور چشمگیری افزایش میابد.

 

بخش ۴ | ادغام اطلاعات

 اگر برای شناسایی و استفاده سریع از اطلاعات چیره دست باشید, بهره وری شما افزایش خواهد یافت.ایمیل ها,یادداشت ها,مجله های تجاری,مطالعات نشریه,گزارشات وضعیت ها,اداره کردن آمارها,نتیجه های اقتصادی- همه ی این ها فقط بعضی از موضوعات اطلاعاتی هستند که ممکن است شما در روزمره دریافت کنید. اگر میخواهید همه ی این اطلاعات را با جزییات بخوانید ممکن است یک روز و شاید یک هفته وقتتان را بگیرد.

 

نوام چامسکی | ماشین موفقیت

 

غلبه بر اطلاعات اضافی

شما باید به یک ذهن منتقدانه به اطلاعات نزدیک شوید.چه چیزی میخواهید بدانید؟ یک فایل ,چه نوع اطلاعتی را میتواند ارائه دهد؟چطور از این اطلاعات برای تقویت کارتان استفاده میکنید؟ پاسخ هایتان به این سوالاتی مثل این ها به شما کمک خواهد کرد که درجه ی جزییاتی که برای هر فایلی نیاز دارید ,مشخص کنید. ممکن است توانایی مخالفت با بعضی بخش ها را داشته باشید یا سریعا موضوعات را بخوانید و رد کنید.از این ها و بقیه ی استراتژی های خواندن موثر استفاده کنید تا به شما در کاهش زمانی که برای درگیری با اطلاعات و فایل ها صرف میشود, کمک کنند.

اهمیتی ندارد که در حال حاظرعملکرد شما چقدرخوب است ,شما میتوانید همیشه بهره وری خودتان را افزایش دهید. وقتی که بهره ورتر باشید,شما در اصل به طور کلی موفقیت و منفعت را در سازمان خودتان همگانی کرده اید. حس خوبی دارد وقتی زمان را در کنترل خود دارید و بدانید که میتوانید نتایجی تولید کنید که از شما انتظار میرفت.