مدیریت زمان شما چقدر بالاست؟

(ابزار های بهبود مدیریت زمان برای بازدهی بیشتر)

 تا حالا شده که از زمان عقب بمونید؟ هفته ای , روزی یا ساعتی؟ برای بعضی ها انگار هیچ روزی وقت ندارند که کاری را انجام دهند.

اگر بدانید چگونه زمان را مدیریت کنید می توانید همه ی کار ها را مدیریت کنید.

مدیریت زمان | ماشین موفقیت

هدف گذاری در مدیریت زمان

 برای شروع مدیریت زمان خوب, باید هدف گذاری کنید. وقتی بدانید که هدفتان کجاست , میتوانید بفهمید چه چیزی نیاز است که انجام شود.

خیلی از مردم , تمایلی به هدف گذاری ندارند چون تلاش و فکر زیادی می خواهد. اما چیزی که به آن توجه نمی کنند که اگر کمی زمان و تلاش در این راه بگذارند , مقدار زیادی زمان بدست خواهند آورند.

 

اولویت بندی در مدیریت زمان

اولویت بندی کارهایی که میخواهید انجام شود خیلی مهم است و بدون آن ممکن است کارتان سخت شود و ثمره ی دلخواه خود را از کارتان نگیرید , چون اگر اولویت نداشته باشید و کار کنید, استراتژی مناسبی نداشته اید. بیشتر مردم یک لیست “کار هایی که باید انجام شود” دارند. مشکلی که بیشتر این لیست ها دارند این است که فقظ کلکسیونی از چیز هاست که باید انجام شود.هیچ هماهنگی و دلیلی در لیست نیست و بخاطر همین , کارهایی که انجام می دهند بدون ساختار هستند. کاری که برای این لیست ها باید کرد این است که هر کاری که سخت تره اول بنویسیم.

برای این که کارتان بازدهی بالاتری داشته باشه , باید روی مهم ترین و با ارزش ترین کارها ,کار کنید. با این روش دیگر گرفتار تلاش برای کارهای باارزشی نیستید که وقت موعد آن رو به پایان است.

 

مدیریت حاشیه پردازی ها

داشتن برنامه و دانستن این که چه چیزی اولویت دارد به کنار ,اما مسئله ی بعدی این است که بدانید چگونه حاشیه هایی که شما در روز با آن مواجه میشوید را کاهش دهید. کاملا واضح است که مدیرها وقت کمی دارند. تماس های تلفنی , درخواست های اطلاعات , سوال از کارمندان , و خیلی از اتفاق ها که پیشبینی نشده  هستند که حاشیه ساز هستند و حواس را پرت میکنند و وقت را میگیرند. بعضی هایشان باید همان موقع انجام شود اما بعضی ها نیز باید مدیریت شوند.

همچنین بخوانید :   تکنیک های افزایش بهره وری در سال 2019 که زندگی تان را متحول میکند.

 

 در هر حال, وقتی مردم به کمک نیاز دارند بعضی از کارهایتان برای مردم باید در دسترس قرار بگیرند. حواس پرتی ها چیز های طبیعی و ضروری زندگی هستند. در این موقعیت تلاش خودتان را برای کاهش حواس پرتی ها و مزاحمت ها انجام دهید اما مطمئن شوید که با این کار بقیه را از خودتان نمی رانید.

 

زمان بندی در مدیریت زمان

قسمت اعظم مدیریت زمان را , زمانبندی وقتتان تشکیل می دهد. بعد از دانستن این که الویت و هدفتان چیست  باید بدانید که چگونه زمان بندی داشته باشید تا بتوانید سر وقت باشید و خود را از اظطراب ها حفط کنید.

 

این کار به معنا این است که بفهمیم چه عواملی میتواند بر تایمی که ما برای کار خود در نظر گرفتیم اثر بخش است. شما فقط نباید برای کارهایی که اولویت دارند زمان بندی کنید. باید فضا را برای مزاحمت ها خالی کنید و زمانی را برای اتفاق های پیشبینی نشده کنار بگذارید. با یک زمانبندی قدرتمند که بر پایه ی اولویت ها باشد و هدف شخصیتان را در نظر بگیرد, یک پیروزی چند جانبه خواهید داشت : اولا به شما اجازه میدهد که بر وقتتان کنترل داشته باشید و دوما در زندگیتان تعادل برقرار خواهد شد.

 

پی نوشت : مدیریت زمان یک مهارت ضروری است که باعث می شود کارتان را تحت کنترل انجام دهید و در عین حال به شما کمک می کند که کمترین اظطراب را داشته باشید.

 

همه ما  دوست داریم که چندین ساعت در روز اضافه داشته باشیم. اگر این امر را غیر ممکن تلقی می کنید. باید بر روی کارهایی که اولویت بیشتری دارند ,هوشمندتر کار کنید و بعد یک زمان بندی درست داشته باشید تا بر پایه ی کار و اولویت های شخصیتان باشد.

با این کار میتوانیم مصمم تر در راه مفیدتر قدم برداریم و به هدف ها , آرزوها و بلند نظری هایی که داریم برسیم.